Aktualizacja statutu i innych dokumentów szkoły. Zasady techniki prawodawczej przy tworzeniu aktów prawa wewnątrzszkolnego.

499 PLNAktualizacja statutu i innych dokumentów szkoły. Zasady techniki prawodawczej przy tworzeniu aktów prawa wewnątrzszkolnego.

Cel kursu:

Celem kursu jest zapoznanie uczestników z zasadami aktualizacji statutu szkoły oraz innych dokumentów wewnątrzszkolnych, zgodnie z wymogami prawnymi. Kurs obejmuje omówienie zasad techniki prawodawczej, które są kluczowe przy tworzeniu i modyfikowaniu aktów prawnych obowiązujących w szkole.

Grupa docelowa:

Kurs skierowany jest do dyrektorów szkół, wicedyrektorów, członków rad pedagogicznych, zespołów statutowych oraz osób odpowiedzialnych za tworzenie i aktualizację dokumentów szkolnych.

Tematyka kursu:

  1. Statut szkoły – podstawa prawna i funkcja

    • Rola statutu w systemie prawnym szkoły.
    • Kluczowe elementy statutu – jakie informacje muszą się w nim znaleźć?
    • Zasady tworzenia i aktualizowania statutu zgodnie z obowiązującym prawem.
  2. Aktualizacja statutu szkoły w odpowiedzi na zmiany w przepisach prawa oświatowego

    • Jakie zmiany w przepisach oświatowych wymagają aktualizacji statutu?
    • Proces aktualizacji statutu – krok po kroku.
    • Współpraca z organami nadzorczymi przy aktualizacji dokumentów.
  3. Inne akty prawa wewnątrzszkolnego – regulaminy, procedury, zarządzenia

    • Wymogi prawne dotyczące innych dokumentów wewnątrzszkolnych.
    • Jak tworzyć i aktualizować regulaminy i procedury szkolne?
    • Przykłady ważnych dokumentów wewnątrzszkolnych: regulaminy oceniania, zasady rekrutacji, procedury bezpieczeństwa.
  4. Zasady techniki prawodawczej przy tworzeniu aktów prawa wewnątrzszkolnego

    • Struktura i język aktów prawnych.
    • Zasady redagowania przepisów – jak pisać zrozumiałe i precyzyjne dokumenty?
    • Typowe błędy w tworzeniu aktów wewnątrzszkolnych i jak ich unikać.
  5. Proces uchwalania i wprowadzania zmian w statucie i dokumentach wewnątrzszkolnych

    • Procedura uchwalania zmian w statucie i innych dokumentach.
    • Konsultacje z radą pedagogiczną, rodzicami i uczniami.
    • Zatwierdzanie i ogłaszanie aktów prawnych w szkole.
  6. Warsztaty praktyczne – analiza i tworzenie dokumentów

    • Przegląd i analiza przykładowych statutów i regulaminów.
    • Tworzenie lub aktualizacja wybranych fragmentów statutu i regulaminów.
    • Konsultacje i omówienie praktycznych problemów związanych z dokumentacją.

Metodyka:

Kurs prowadzony będzie w formie wykładów teoretycznych oraz praktycznych warsztatów, w trakcie których uczestnicy będą pracować nad własnymi dokumentami szkolnymi. Przewidziane są również konsultacje z ekspertem w zakresie techniki prawodawczej.

Efekty kształcenia:

Po ukończeniu kursu uczestnicy:

  • Zdobędą wiedzę na temat obowiązujących przepisów prawnych i zasad dotyczących statutu oraz innych aktów wewnątrzszkolnych.
  • Nauczą się stosować zasady techniki prawodawczej przy tworzeniu i aktualizowaniu dokumentów szkolnych.
  • Będą potrafili skutecznie przeprowadzać proces aktualizacji statutu oraz innych dokumentów wewnętrznych szkoły.

Czas trwania:

Kurs trwa 1 dzień (8 godzin).

Miejsce:

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i warsztatów.
Siedziba firmy: ul. Karłuszowiec 9, 42-600 Tarnowskie Góry lub (w przypadku zorganizowanych grup) miejsce wskazane przez zleceniodawcę.

Istnieje możliwość zorganizowania szkolenia w formie on-line

  1. Prawa i obowiązki ucznia określone w statucie szkoły.
  2. Omówienie zakresu delegacji ustawowej do określenia w statucie praw i obowiązków ucznia. 
  3. Hierarchia źródeł praw i obowiązków ucznia określonych w statucie szkoły :
  • zależności pomiędzy zadaniami i celami szkoły, a  prawami ucznia określonymi w statucie,
  • zależności pomiędzy uprawnieniami ucznia wynikającymi z organizacji pracy szkoły i prawami ucznia,
  • zależności pomiędzy prawami ucznia, a innymi obszarami statutu, takimi jak prawo do korzystania z biblioteki, udziału w wycieczkach, działalności organizacji młodzieżowych,
  • zależności pomiędzy obowiązkami ucznia, a kryteriami oceny zachowania.
  1. Statutowe zapisy praw i obowiązków ucznia oraz  tryb ich egzekwowania.
  2. Rozstrzygnięcia organu nadzoru pedagogicznego w przypadku naruszenia praw ucznia.
  3. Statutowe zapisy obowiązków ucznia oraz sposób ich egzekwowania w praktyce:
  • właściwe zachowanie podczas zajęć edukacyjnych,
  • usprawiedliwianie, w określonym terminie i formie, nieobecności na zajęciach edukacyjnych, w tym formy usprawiedliwianie nieobecności przez osoby pełnoletnie,
  • przestrzeganie zasad ubierania się uczniów na terenie szkoły lub noszenie na terenie szkoły jednolitego stroju,
  • przestrzeganie warunków wnoszenia i korzystanie z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych na terenie szkoły,
  • właściwe zachowanie uczniów wobec nauczycieli i innych pracowników szkoły
  1. Katalog nagród i kar stosowanych wobec uczniów w szkole podstawowej i szkole ponadpodstawowej. Nienaruszalność praw ucznia.
  2. Sytuacje, w których uczeń może zostać skreślony z listy uczniów szkoły.
  3. Tryb składania skarg i ich rozpatrzenia w przypadku naruszenia praw ucznia.
  4. Wewnątrzszkolne ocenianie w statucie szkoły.
  5. Zakres delegacji ustawowej do określenia w statucie szkoły szczegółowych warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego. Czego nie należy regulować w statucie.
  6. Prawidłowe definiowanie kryteriów oceniania i wymagań edukacyjnych.
  7. Spójność kryteriów oceny zachowania z obowiązkami ucznia.
  8. Prawidłowe formułowanie wymagań edukacyjnych i obowiązek ich dostosowania do indywidualnych potrzeb uczniów.
  9. Tryb, formy i zasady oceniania bieżącego oraz ich związek z prawami ucznia. 
  10. Prawidłowe stosowanie prawa ucznia do podwyższenia oceny przewidywanej.
  11. Prawidłowe stosowanie zasady jawności ocen, dostępu uczniów i rodziców do ocenionych prac klasowych oraz prawa do uzasadnienia oceny.
  12. Prawidłowe stosowanie ochrony informacji o ocenach ucznia. Jak pogodzić jawność ocen z ich ochroną.
  13. Prawa rodziców do informowania ich o postępach i trudnościach w nauce i zachowaniu ucznia oraz o jego szczególnych uzdolnieniach.
  14. Stanowiska nadzoru pedagogicznego w sprawach dotyczących oceniania wewnątrzszkolnego.
  15. Rozpoznawanie potencjału rozwojowego uczniów i potrzeb umożliwiających im pełne uczestnictwo w życiu szkoły i środowiska lokalnego zadaniem każdej szkoły i każdego nauczyciela. 
  16. Zasady wsparcia uczniów w szkole w formach określonych w statucie szkoły:
  • objęcie ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną,
  • objęcie ucznia kształceniem specjalnym ze względu na niepełnosprawność,
  • objęcie ucznia kształceniem specjalnym ze względu na zagrożenie niedostosowaniem społecznym,
  • umożliwianie uczniom rozwijania swoich zainteresowań i uzdolnień.
  1. Udział rodziców w działaniach wspierających uczniów na terenie szkoły.
  2. Współdziałanie szkoły z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, organizacjami pozarządowymi i innymi instytucjami pomagającymi dzieciom i rodzinie.
  3. Dyskusja, przykłady dobrych praktyk.

Aby wziąć udział w kursie należy:

  • wypełnić formularz,
  • dokonać opłaty na poniższe dane:
37 1050 1214 1000 0091 4960 4564
Zbigniew Maruszewski Sp. z o.o.
ul. Karłuszowiec 9
42-600 Tarnowskie Góry
Tytuł przelewu: Asertywność, imię + nazwisko uczestnika

Dostęp do platformy otrzymają Państwo po zaksięgowaniu wpłaty na konto bankowe.

W razie pytań zapraszamy do kontaktu lub przez formularz zapisu.


Pliki do pobrania:
  1. Formularz do pobrania - klik

Każdą cenę można negocjować, a my, ceniąc naszych klientów, dajemy taką możliwość. Zwłaszcza przy zgłoszeniu większej grupy.
Jednocześnie umożliwiamy rozłożenie kosztów kursu na maksymalnie trzy, nieoprocentowane raty:

  • pierwsza rata - przy zapisie na wybrany kurs wpłacają Państwo tzw. opłatę rekrutacyjną, która zostaje zaliczona w poczet kosztów kursu;
  • druga rata - w trakcie lub na koniec kursu;
  • trzecia i ostatnia rata - regulowana jest przy odbiorze zaświadczenia lub świadectwa.


Dotyczy zarówno firm, jak i osób prywatnych.

Zapisz się

pole wymagane

Ta witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązuje Polityka prywatności i Warunki korzystania z usługi Google.

Kursy

199 PLN

Afazja

199 PLN

Asertywność na co dzień

199 PLN

Autyzm / Zespół Aspergera czyli co, jak i gdzie

100 PLN

Kierownik wycieczek szkolnych

199 PLN

Kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem

199 PLN

Od diagnozy do działania czyli uczeń o SPE w szkole ogólnodostępnej

199 PLN

Praca z dzieckiem nadpobudliwym i nieśmiałym

199 PLN

Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych z uwzględnieniem Syndromu Nieadekwatnych Osiągnięć

199 PLN

Trudny rodzic w pracy pedagogicznej

199 PLN

Uczeń z wadą wzroku i wadą słuchu

199 PLN

Zależność między doborem metod nauczania a efektami nauczania

199 PLN

Zespół Aspergera – strategie postępowania dla nauczycieli

400 PLN

Andragogika

199 PLN

Canva w edukacji

NOWOŚĆ!

299 PLN

Praca z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim

NOWOŚĆ!

299 PLN

Rozwijane odporności psychicznej u dzieci

NOWOŚĆ!

299 PLN

Pomóc uczniom, pomóc sobie. O sposobach reagowania na trudne zachowania uczniów

NOWOŚĆ!

299 PLN

Edukacja włączająca jako wyzwanie i szansa na wzbogacenie środowiska uczenia się

NOWOŚĆ!

299 PLN

Rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych uczniów w szkole podstawowej

NOWOŚĆ!

299 PLN

Wybrane techniki terapeutyczne w pracy specjalistów w szkołach

NOWOŚĆ!

299 PLN

Efektywne nauczanie w zespole uczniów o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach

NOWOŚĆ!

299 PLN

Zapobieganie dyskryminacji i przemocy rówieśniczej motywowanej uprzedzeniami, integracja uczniów

NOWOŚĆ!

199 PLN

Edukacja 4.0: Sztuczna Inteligencja (AI) w klasie

NOWOŚĆ!

199 PLN

AI w Edukacji: przyszłość nauczania na wyciągnięcie ręki

NOWOŚĆ!

199 PLN

Inteligentne nauczanie: wprowadzenie AI do Twojej klasy

NOWOŚĆ!

199 PLN

Od Nauczyciela do Mentora: przekształć swoją rolę w erze AI

NOWOŚĆ!

199 PLN

Nowa rola Nauczyciela: Mentor w świecie sztucznej inteligencji (AI)

NOWOŚĆ!

199 PLN

Przyszłość nauczania: jak AI kształtuje nowych Mentorów

NOWOŚĆ!

120 PLN

Edukacyjny Mastermind Nauczycieli

NOWOŚĆ!

Newsletter

Zapisz sie do newslettera aby otrzymywać najnowsze wiadomości

18 322 absolwentów
i stale rekrutujemy
78 kierunki
i stale zwiększamy
131 kursów, szkoleń i webinarów
i stale się rozwijamy

Korzystamy z plików cookies w celach statystycznych i umożliwienia funkcjonowania serwisu.
Uznajemy, że jeżeli kontynuujesz korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę. Więcej informacji znajdziesz tutaj