Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest dostarczenie nauczycielom, pedagogom oraz wychowawcom narzędzi i strategii do rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych u uczniów szkoły podstawowej. Kompetencje te obejmują umiejętności takie jak samoświadomość, zarządzanie emocjami, budowanie relacji oraz efektywna komunikacja. Szkolenie wyposaży uczestników w wiedzę i umiejętności potrzebne do wspierania rozwoju emocjonalnego uczniów oraz ich zdolności do współpracy i rozwiązywania konfliktów.
Grupa docelowa:
Szkolenie jest skierowane do nauczycieli, pedagogów, psychologów szkolnych oraz osób pracujących z dziećmi w szkole podstawowej, które chcą wzmocnić kompetencje emocjonalno-społeczne swoich uczniów.
Metodyka:
Szkolenie prowadzone będzie w formie warsztatów, wykładów oraz ćwiczeń praktycznych. Uczestnicy będą mieli okazję do pracy w grupach oraz symulacji różnych scenariuszy z życia szkolnego, co umożliwi skuteczniejsze wprowadzenie omawianych metod w codziennej pracy z uczniami.
Efekty szkolenia:
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy:
- Poznają znaczenie kompetencji emocjonalno-społecznych dla rozwoju uczniów.
- Zdobędą narzędzia do wspierania uczniów w zarządzaniu emocjami i budowaniu relacji.
- Nauczą się technik rozwiązywania konfliktów i wzmacniania współpracy w grupie.
- Będą potrafili tworzyć zajęcia wspierające rozwój emocjonalno-społeczny uczniów.
Czas trwania:
Szkolenie trwa 1 dzień (8 godzin).
Miejsce:
Szkolenie przeprowadzane w formie on-line.
Tematyka szkolenia:
-
Znaczenie kompetencji emocjonalno-społecznych u dzieci
- Czym są kompetencje emocjonalno-społeczne i dlaczego są kluczowe w edukacji?
- Jak rozwój emocjonalny wpływa na proces uczenia się oraz interakcje społeczne dzieci?
- Rola nauczyciela w kształtowaniu emocjonalnej i społecznej inteligencji uczniów.
-
Samoświadomość i zarządzanie emocjami
- Rozpoznawanie i nazywanie emocji u dzieci.
- Techniki pomagające dzieciom w regulacji emocji, radzeniu sobie ze stresem i frustracją.
- Praktyczne narzędzia wspierające rozwój samoświadomości uczniów.
-
Budowanie relacji i współpraca w grupie
- Jak wspierać uczniów w budowaniu zdrowych relacji rówieśniczych?
- Rozwijanie empatii, zrozumienia i współpracy w grupie.
- Skuteczne techniki rozwiązywania konfliktów i mediacji między uczniami.
-
Komunikacja i asertywność
- Nauka skutecznej komunikacji w różnych sytuacjach szkolnych.
- Jak rozwijać umiejętność wyrażania potrzeb i emocji w sposób konstruktywny i asertywny?
- Praktyczne ćwiczenia z zakresu komunikacji interpersonalnej.
-
Zarządzanie grupą i tworzenie wspierającego środowiska
- Budowanie atmosfery wsparcia i zaufania w klasie.
- Tworzenie klasowych reguł i zasad, które promują współpracę i wzajemny szacunek.
- Jak przeciwdziałać agresji, wykluczeniu i innym trudnym zachowaniom społecznym?
-
Warsztaty praktyczne
- Ćwiczenia z zakresu rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych poprzez gry i zabawy.
- Praktyczne przykłady wprowadzania zajęć wspierających rozwój emocjonalno-społeczny uczniów.
- Tworzenie planów lekcji i projektów klasowych skoncentrowanych na rozwijaniu kompetencji emocjonalnych i społecznych.
Aby wziąć udział w kursie należy:
- wypełnić formularz,
- dokonać opłaty na poniższe dane:
37 1050 1214 1000 0091 4960 4564
Zbigniew Maruszewski Sp. z o.o.
ul. Karłuszowiec 9
42-600 Tarnowskie Góry
Tytuł przelewu: Asertywność, imię + nazwisko uczestnika
Dostęp do platformy otrzymają Państwo po zaksięgowaniu wpłaty na konto bankowe.
W razie pytań zapraszamy do kontaktu lub przez formularz zapisu.
Pliki do pobrania:
- Formularz do pobrania - klik
Każdą cenę można negocjować, a my, ceniąc naszych klientów, dajemy taką możliwość. Zwłaszcza przy zgłoszeniu większej grupy.
Jednocześnie umożliwiamy rozłożenie kosztów kursu na maksymalnie trzy, nieoprocentowane raty:
- pierwsza rata - przy zapisie na wybrany kurs wpłacają Państwo tzw. opłatę rekrutacyjną, która zostaje zaliczona w poczet kosztów kursu;
- druga rata - w trakcie lub na koniec kursu;
- trzecia i ostatnia rata - regulowana jest przy odbiorze zaświadczenia lub świadectwa.
Dotyczy zarówno firm, jak i osób prywatnych.