Cel szkolenia:
Szkolenie ma na celu zapoznanie nauczycieli, pedagogów, psychologów i terapeutów pracujących w szkołach z wybranymi technikami terapeutycznymi, które mogą być stosowane w codziennej pracy z uczniami. Uczestnicy poznają narzędzia wspierające rozwój emocjonalny, społeczny i behawioralny uczniów, a także metody pomagające w radzeniu sobie z trudnościami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania.
Grupa docelowa:
Szkolenie skierowane jest do specjalistów pracujących w szkołach – nauczycieli, psychologów, pedagogów, terapeutów oraz osób zajmujących się pomocą psychologiczną i pedagogiczną uczniom.
Metodyka:
Szkolenie łączy teorię z praktyką, oferując uczestnikom zarówno wykłady, jak i warsztaty. Uczestnicy będą mieli możliwość pracy nad konkretnymi przypadkami, stosowania wybranych technik terapeutycznych w praktyce oraz wymiany doświadczeń z innymi specjalistami.
Efekty szkolenia:
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy:
- Poznają techniki terapeutyczne, które mogą być stosowane w pracy z uczniami.
- Nauczą się, jak skutecznie wspierać uczniów z trudnościami emocjonalnymi i behawioralnymi.
- Zdobędą umiejętności rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych u uczniów.
- Będą potrafili tworzyć indywidualne plany wsparcia i współpracować z innymi specjalistami oraz rodzicami.
Czas trwania:
Szkolenie trwa 1 dzień (8 godzin).
Miejsce:
Szkolenie przeprowadzane w formie on-line
Tematyka szkolenia:
-
Rola terapii w środowisku szkolnym
- Dlaczego wsparcie terapeutyczne w szkole jest istotne?
- Różnice między terapią a wsparciem psychologicznym i pedagogicznym.
- Rola nauczyciela i specjalisty w procesie terapeutycznym ucznia.
-
Wybrane techniki terapeutyczne stosowane w pracy szkolnej
- Terapia poznawczo-behawioralna (CBT) – podstawowe zasady i zastosowanie w szkole.
- Arteterapia – wspieranie rozwoju emocjonalnego przez sztukę.
- Terapia przez ruch i zabawę – jak ruch i aktywność fizyczna pomagają w terapii dzieci.
- Terapia narracyjna – wspieranie uczniów w rozwoju przez opowieści i refleksję nad doświadczeniami.
-
Praca z emocjami uczniów – techniki relaksacyjne i uważności
- Wprowadzenie do techniki mindfulness (uważności) w pracy z dziećmi.
- Techniki relaksacyjne pomagające uczniom w radzeniu sobie ze stresem i napięciem.
- Ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne jako wsparcie w sytuacjach kryzysowych.
-
Rozwijanie umiejętności społecznych u uczniów
- Techniki pracy nad rozwiązywaniem konfliktów i mediacją.
- Jak wspierać rozwój umiejętności współpracy, asertywności i komunikacji?
- Strategie pracy z dziećmi z trudnościami w relacjach rówieśniczych.
-
Współpraca ze środowiskiem szkolnym i rodzinnym
- Jak skutecznie współpracować z nauczycielami, rodzicami i innymi specjalistami w procesie terapeutycznym?
- Tworzenie indywidualnych planów wsparcia i monitorowanie postępów ucznia.
- Jak angażować rodziców w proces terapii dziecka?
-
Warsztaty praktyczne
- Praktyczne ćwiczenia z zakresu wprowadzania technik terapeutycznych do codziennej pracy z uczniami.
- Analiza przypadków i tworzenie indywidualnych planów wsparcia uczniów.
- Symulacje sytuacji terapeutycznych w środowisku szkolnym.
Aby wziąć udział w kursie należy:
- wypełnić formularz,
- dokonać opłaty na poniższe dane:
37 1050 1214 1000 0091 4960 4564
Zbigniew Maruszewski Sp. z o.o.
ul. Karłuszowiec 9
42-600 Tarnowskie Góry
Tytuł przelewu: Asertywność, imię + nazwisko uczestnika
Dostęp do platformy otrzymają Państwo po zaksięgowaniu wpłaty na konto bankowe.
W razie pytań zapraszamy do kontaktu lub przez formularz zapisu.
Pliki do pobrania:
- Formularz do pobrania - klik
Każdą cenę można negocjować, a my, ceniąc naszych klientów, dajemy taką możliwość. Zwłaszcza przy zgłoszeniu większej grupy.
Jednocześnie umożliwiamy rozłożenie kosztów kursu na maksymalnie trzy, nieoprocentowane raty:
- pierwsza rata - przy zapisie na wybrany kurs wpłacają Państwo tzw. opłatę rekrutacyjną, która zostaje zaliczona w poczet kosztów kursu;
- druga rata - w trakcie lub na koniec kursu;
- trzecia i ostatnia rata - regulowana jest przy odbiorze zaświadczenia lub świadectwa.
Dotyczy zarówno firm, jak i osób prywatnych.