Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest wyposażenie nauczycieli i pedagogów w praktyczne umiejętności oraz strategie efektywnego nauczania w klasach, gdzie uczniowie mają zróżnicowane potrzeby edukacyjne i możliwości. Uczestnicy poznają metody dostosowywania programów nauczania oraz organizacji zajęć, które wspierają wszystkich uczniów, niezależnie od ich umiejętności i trudności.
Grupa docelowa:
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, pedagogów, specjalistów oraz wszystkich osób pracujących w edukacji, które chcą podnieść jakość nauczania w klasach zróżnicowanych.
Metodyka:
Szkolenie będzie prowadzone w formie wykładów, warsztatów oraz ćwiczeń praktycznych. Uczestnicy będą mieli okazję do pracy w grupach oraz wymiany doświadczeń, co umożliwi im zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce.
Efekty szkolenia:
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy:
- Zdobędą umiejętności dostosowywania metod nauczania do zróżnicowanych potrzeb uczniów.
- Nauczą się, jak tworzyć wspierające i integrujące środowisko w klasie.
- Zdobędą wiedzę na temat efektywnego wspierania uczniów z trudnościami edukacyjnymi.
- Będą potrafili opracowywać elastyczne plany lekcji i materiały dydaktyczne.
Czas trwania:
Szkolenie trwa 1 dzień (8 godzin).
Miejsce:
Szkolenie organizowane w formie on-line
Tematyka szkolenia:
-
Zrozumienie zróżnicowanych potrzeb uczniów
- Dlaczego ważne jest dostosowanie metod nauczania do zróżnicowanych potrzeb?
- Identyfikacja potrzeb edukacyjnych uczniów i ich wpływ na proces nauczania.
- Zrozumienie podstawowych koncepcji, takich jak edukacja włączająca i zróżnicowane nauczanie.
-
Dostosowywanie programów nauczania
- Jak opracować elastyczne plany lekcji, które uwzględniają różne style uczenia się?
- Metody różnicowania zadań i materiałów dydaktycznych dla uczniów o różnych możliwościach.
- Przykłady materiałów i narzędzi, które wspierają uczniów z różnymi potrzebami edukacyjnymi.
-
Tworzenie wspierającego środowiska nauczania
- Jak stworzyć atmosferę sprzyjającą współpracy i integracji w klasie?
- Techniki budowania pozytywnych relacji między uczniami a nauczycielem.
- Rola rówieśniczej współpracy w nauczaniu i uczeniu się.
-
Metody aktywnego nauczania
- Wprowadzenie do metod aktywizujących, które angażują wszystkich uczniów w proces nauczania.
- Przykłady gier, projektów i aktywności grupowych, które można zastosować w klasach zróżnicowanych.
- Jak rozwijać umiejętności krytycznego myślenia i kreatywności uczniów?
-
Praca z uczniami o specjalnych potrzebach
- Jak efektywnie wspierać uczniów z trudnościami w uczeniu się oraz innymi specyficznymi potrzebami?
- Rola specjalistów w klasie – jak współpracować z pedagogami specjalnymi, psychologami i terapeutami?
- Tworzenie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET) dla uczniów.
-
Warsztaty praktyczne
- Ćwiczenia z zakresu różnicowania zadań i materiałów w praktyce.
- Symulacje sytuacji klasowych – jak reagować na różnorodne potrzeby uczniów?
- Tworzenie planów lekcji z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb uczniów.
Aby wziąć udział w kursie należy:
- wypełnić formularz,
- dokonać opłaty na poniższe dane:
37 1050 1214 1000 0091 4960 4564
Zbigniew Maruszewski Sp. z o.o.
ul. Karłuszowiec 9
42-600 Tarnowskie Góry
Tytuł przelewu: Asertywność, imię + nazwisko uczestnika
Dostęp do platformy otrzymają Państwo po zaksięgowaniu wpłaty na konto bankowe.
W razie pytań zapraszamy do kontaktu lub przez formularz zapisu.
Pliki do pobrania:
- Formularz do pobrania - klik
Każdą cenę można negocjować, a my, ceniąc naszych klientów, dajemy taką możliwość. Zwłaszcza przy zgłoszeniu większej grupy.
Jednocześnie umożliwiamy rozłożenie kosztów kursu na maksymalnie trzy, nieoprocentowane raty:
- pierwsza rata - przy zapisie na wybrany kurs wpłacają Państwo tzw. opłatę rekrutacyjną, która zostaje zaliczona w poczet kosztów kursu;
- druga rata - w trakcie lub na koniec kursu;
- trzecia i ostatnia rata - regulowana jest przy odbiorze zaświadczenia lub świadectwa.
Dotyczy zarówno firm, jak i osób prywatnych.